Blog

Influencer marketing: hoe influencers vinden

Hoe mooi Influencer Marketing ook klinkt, het is moeilijk om de juiste persoon voor uw producten/campagnes te vinden. Alleen uitgebreid onderzoek kan voorkomen dat het betreffende merk onnodig geld weggooit.

Ik raad aan om direct op het betreffende sociale netwerk te zoeken naar de influencers. Op Instagram, bijvoorbeeld, kun je met een paar muisklikken de belangrijkste bijdragers aan bepaalde hashtags bekijken om de juiste mensen uit te filteren. Er zijn ook al enkele artikelen over de top influencers in de betreffende industrie. Deze kunnen ook als inspiratiebron worden gebruikt. Dergelijk gericht onderzoek geeft u automatisch een directe indruk of de betreffende influencer echt bij uw merk of campagne past.

Interactie controleren bij influencer marketing

Laten we ervan uitgaan dat de gewenste doelgroep is gedefinieerd en dat de onderneming de best mogelijke influencer heeft gevonden. Dan moet u zeker de interactie snelheid van de respectievelijke personen voor de start controleren. YouTube influencers met meer dan 90.000 abonnees, waarvan er slechts 1.000 echt actief zijn, heeft geen enkele zin voor een bedrijf. Integendeel: sommige invloedrijke instanties rekenen op basis van het aantal abonnees/volgers, wat in dit geval veel geld zou verspillen voor niets.

Daarom moeten bedrijven bijzonder kritisch kijken naar het aantal gebruikers dat met de influencer interacteert in vergelijking met het totale aantal volgers. Ook hoeveel van antwoorden op zijn foto’s op content via Instagram Marketing met Influencers of hoe vaak de berichten op Facebook worden geklikt geven belangrijke informatie. Zo kun je heel snel te weten komen of de getallen een “gezonde” influencer zijn of een faker die zijn volgelingen op Ebay kocht. Ja, er zijn echt mensen die dat doen.

Influencer marketing: het geld

Alles is nu bekend over de influencer, alle voorwaarden zoals interactie zijn juist, en het bedrijf heeft contact met hem. Geweldig. Maar nu komen we op een knelpunt. Hoe groter het bereik van de persoon, hoe groter de kans dat ze geld vragen voor reclame. Je moet immers ook goed betalen voor reclame op prominent geplaatste reclameborden of reclamezuilen.
Echter, de prijs kan snel utopische afmetingen bereiken. YouTube dient als een goed voorbeeld: Hier moet je ongeveer 80 euro per 1.000 views betalen om je eigen product op de voorgrond te plaatsen van een video van een kunstenaar. Met een groot schoonheids kanaal met gemiddeld 500.000 views ben je al snel 40.000 euro kwijt. Voor slecht één enkele video. Op Instagram is het tot 10 euro per 1.000 volgers, dus een foto op rekening van een vrouwelijk model met een digitale aanhang van 800.000 mensen kost toch 8.000 euro. Ja, het is goedkoper. Maar: Op Instagram zijn externe links alleen mogelijk in de biografie, anders niet. Dit maakt het bijvoorbeeld veel moeilijker om de doelgroep naar een speciaal gemaakte actiepagina te leiden.

Het wordt duidelijk: Influencer marketing is allesbehalve goedkoop. Ik raad je aan om vooral kleine en middelgrote influencers aan te spreken en de producten gratis ter beschikking te stellen. Met deze aanbiedingen is de bereidheid om “gratis reclame” te maken aanzienlijk hoger dan bij de grote influencers, die op hun beurt al een eigen management hebben, dat ook de hand zal uitsteken.

Handigste functies van YouTube

YouTube is booming! Elke dag wordt er duizenden uren aan video’s geüpload op deze populaire social media. Dagelijks bekijken we met zijn alleen ook een heleboel filmpjes. Wanneer je veel gebruik maakt van YouTube of zelf af en toe een filmpje wilt plaatsen kun je gebruik maken van de handigste functies van YouTube!

Offline streamen

We hebben er allemaal wel eens last van: we hebben weinig data of helemaal geen data meer en we kunnen die ene video in de bus niet kijken. Maar daar heeft YouTube een handige oplossing voor: er is namelijk een functie waarmee je offline video’s kan streamen. Je voegt gewoon een video toe aan “add to offline” en dan kun je hem bekijken zonder dat je data hoeft te gebruiken.

Populaire videos

Wil je altijd op de hoogte blijven van de nieuwste en populairste video’s? Dat kan door gebruik te maken van de handige charts-functie. Door www.youtube.com/charts in te typen kom je direct op de pagina waar de meest populaire video’s staan die per dag, per week en per maand worden vernieuwd. Daarnaast kun je de meest populaire video’s kijken per categorie, dus bijvoorbeeld dieren, sport of beauty.

Zelf aan de slag

Heb je een grappig filmpje gezien en wil je daar een gif van maken? Een gif is een kort filmpje dat telkens herhaalt. Gifjes zijn heel populair en YouTube heeft zelfs een functie waarmee je gemakkelijk en snel een gifje kan maken van een stukje van een video. Met de link gifyoutube.com kom je op een website waar je 15 seconden van een video kunt selecteren.

Ondertiteling toevoegen

Heb je een Engelse video gemaakt maar wil je dat ook Nederlanders hem kunnen volgen? Dan kun je met de subtitles-functie handig en snel ondertiteling toevoegen. Dat kan overigens ook met een Nederlandse video. Dan kunnen je kijkers de video ook zien zonder het geluid aan te zetten.

Gratis muziek

Zoals je misschien weet mag je niet zomaar alle muziek gebruiken bij het maken van je video! Gelukkig heeft YouTube daar een handige functie voor. Een van de tools bij het maken van je video is de audiobibliotheek waaruit je legaal achtergrond muziek voor je videos kan kiezen.

Dit artikel is tot stand gekomen in samenwerking met Followersnet.nl.

Mogelijkheden van Youtube

YouTube is een dienst voor het delen van video’s waarmee gebruikers hun eigen video’s kunnen bekijken, liken, delen, reageren en uploaden. De videodienst is toegankelijk op pc’s, laptops, tablets en via mobiele telefoons.

Wat zijn de belangrijkste functies van YouTube?

  • Gebruikers kunnen video’s zoeken en bekijken
  • Maak een persoonlijk YouTube-kanaal
  • Upload video’s naar je kanaal
  • Vind / reageer / deel andere YouTube-video’s
  • Gebruikers kunnen zich abonneren op andere YouTube-kanalen en –gebruikers volgen
  • Maak afspeellijsten om video’s te organiseren en video’s samen te groeperen

Waarom vinden tieners YouTube leuk?

YouTube is een gratis te gebruiken dienst en kan een geweldige plek zijn voor tieners om dingen te ontdekken die ze leuk vinden. Door veel jonge mensen wordt YouTube muziek gebruikt om muziekvideo’s, comedyshows, recepten, hacks en nog veel meer te bekijken. Tieners maken ook gebruik van de dienst voor het delen van video’s om hun favoriete vloggers (video blogger) te volgen, zich te abonneren op andere YouTubers en beroemdheden waarin ze geïnteresseerd zijn.

Is er een leeftijdsbeperking om YouTube te gebruiken?

Voor het aanmaken van een YouTube-account moeten gebruikers 13 jaar of ouder zijn. Gebruikers hoeven zich echter niet aan te melden om toegang te krijgen tot de website of om video’s te bekijken. Er is echter een YouTube-kinderversie die nu gratis kan worden gedownload. YouTube-kids is ontworpen voor kinderen van 3-8 jaar en maakt het voor kinderen en ouders gemakkelijker om content te vinden waarin ze geïnteresseerd zijn.

Wat zijn de risico’s?

YouTube is een geweldige plek om nieuwe dingen te ontdekken, leren en entertainment, maar er zijn enkele dingen die ouders en tieners moeten weten wanneer ze de dienst gebruiken.

Ongepaste inhoud

YouTube heeft meer dan een miljard gebruikers en met een geschatte hoeveelheid van 300 uur aan beeldmateriaal per minuut, is niet alles geschikt voor kinderen.

Videos downloaden van het internet

De behoefte om content te vinden op het internet is al tijden ingeburgerd. Grote groepen personen zijn dagelijks op websites als Facebook en Youtube te vinden. De continue behoefte om nieuwe informatie tot zich te nemen en het liefst niks te willen missen.

Kom je een leuke video tegen en wil je deze later nog eens terug kijken, dan zou je deze het liefst bewaren op je eigen computer. Echter wordt dit niet ondersteund door deze websites, maar hier zijn wel speciale downloaders voor. Deze kun je op Download en Stream.nl vinden.

Youtube filmpjes downloaden kan met allerlei gratis programma’s. Al deze verschillende software applicaties hebben ook weer andere eigenschappen. Zo kun je eenvoudig gedeeltes uit een filmpje selecteren welke je wilt behouden.

Muziek downloaden

Enkel audio downloaden is ook mogelijk, dus gewoon puur gaan voor de muziek. Download de audio en kies ervoor in welk bestandsformaat je deze wilt opslaan. Welk bestandsformaat je kiest is afhankelijk van het apparaat / de software waarmee je muziek wilt afspelen.

In 3 stappen klanten werven met je video

Ben je (leefstijl)coach, trainer of adviseur en zet jij YouTube nog niet in als middel om met content nieuwe klanten te werven? Dat is heel jammer! Beweging, voeding en mindset zijn thema’s die heel levendig worden dankzij bewegend beeld. In dit artikel ik hoe je in 3 stappen klanten werft met video. En daarvoor heb je meer nodig dan alleen een video.

Videomarketing speelt een grote rol bij professionals met een vrij bestaan. De video werkt immers 24 uur per dag voor jou, heeft een enorm bereik en is uitermate geschikt om jezelf te onderscheiden van de rest.

Stel je toch eens voor dat klanten jou benaderen omdat ze een video van jou op YouTube hebben gezien. Een video eenmaal geüpload kan nog voor maanden en misschien wel jaren verkeer naar je website brengen.

Content, conversie en promotie

Maar ja, bezoekers op je website zijn nog niet direct klanten, dus er is meer werk aan de winkel. Om het gemakkelijk te houden heb ik 3 simpele stappen voor je waarmee je vandaag nog dankzij video klanten gaat werven. De stappen zijn:

  1. Content (waar ga je het over hebben?)
  2. Conversie (wat wil je dat de kijker doet)
  3. Promotie (hoe trek je kijkers naar je video)

Zitten jouw klanten op internet? Grote kans van wel. Want wie gebruikt internet nou niet als bron van inspiratie, educatie en vermaak? YouTube is een van de grootste zoekmachines op internet. En is ook nog eens eigendom van Google. Jouw video over ‘Wat is het verschil tussen angst en een fobie’ komt waarschijnlijk hoger in de zoekmachine resultaten terecht dan een geschreven blogartikel over precies hetzelfde onderwerp.

Band opbouwen met je publiek

Dat is het proberen wel waard toch? Daarnaast is video de perfecte manier om een persoonlijke band op te bouwen met je publiek. Na het zien van een paar video’s heb je toch het idee dat je iemand kent. En de thema’s voeding, beweging en mindset zijn heel erg geschikt om in een video te behandelen en te visualiseren zodat jij en je boodschap beter blijven hangen.

Denk bijvoorbeeld aan voor en na foto’s. Die doen het altijd goed. Bijvoorbeeld voor: Dit ben ik als loonslaaf. En na: dit ben ik als zelfstandig ondernemer. Wat een transformatie heb ik ondergaan!

Stap 1. Content

We gaan aan de slag met je klanten wervende video. En we beginnen met de C van Content: Waar moet je video over gaan?

Laten we simpel beginnen. Bijvoorbeeld: geef antwoord op de meest gestelde vraag. Weet je niet wat dat is? Tijd om op onderzoek uit te gaan en het je klanten te vragen. Of bezoek bijvoorbeeld online discussiegroepen om te zien welke onderwerpen er leven.

Behandel 1 onderwerp per video. Je kunt beter een paar korte video’s van 2-4 minuten maken, dan een hele lange van 10 minuten. Bijvoorbeeld een video met tips over hoe je persoonlijke doelen stelt die haalbaar zijn.

Belangrijk is dat je de kijker nieuwe inzichten geeft en behulpzaam bent. En je zult zien dat als jij er in slaagt de kijker een transformatie te laten ondergaan, dat de kijker ook in actie komt. En dat is wat jij wilt.

Stap 2. Conversie

Want de tweede stap is Conversie. En conversie is een mooi woord voor actie. Je wilt dat de kijker in actie komt. Door tijdens je video direct aan de slag gaat met de inzichten die jij verstrekt. Of aan het einde van de video.

De beste actie om van kijkers klanten te maken is de kijker direct van YouTube weg te loodsen richting je website. En dan naar een landingspagina waar je meer informatie aanbiedt of een gratis kennismakingscadeau, of waar de bezoeker zich inschrijft op je nieuwsbrief waarin je nieuwe video’s aankondigt. Wat je ook aanbiedt, dit is de stap waarin je contactgegevens van de kijker wilt vastleggen om een relatie op te bouwen met deze persoon.

Stap 3. Promotie

En dat brengt ons bij de derde stap: Promotie. Helaas, maar jouw video vinden zonder dat je aan enige promotie hebt gedaan is zoeken naar een speld in een hooiberg. Vul daarom de titel, beschrijving en tags in bij de video, plus een hyperlink naar je website of het bijbehorende blogartikel.

Andere minimale manieren om kijkers naar je video te trekken zijn een blogartikel erover maken en je nieuwsbrieflezers op je video attenderen. Daarnaast kun je je YouTubekanaal koppelen aan Twitter en Facebook, zodat je video automatisch verspreid wordt via deze kanalen.

En een belangrijke tip voor de professionals die nog een stap verder willen: in een paar klikken kun je je video ook zetten op andere videokanalen, je LinkedIn-bedrijfsprofiel of persoonlijke profiel of Pinterest. Het mag immers niet zo zijn dat jouw waardevolle video onopgemerkt blijft.

Bedankt voor het lezen en succes met het maken van je video. Loop je ergens tegenaan? Laat je opmerkingen achter onder dit blog.

Bestanden veilig wegzetten

Niets is vervelender dan een computer die crasht. Geheel onverwacht, kan je van het ene op het andere moment niet meer bij belangrijke bestanden, zoals persoonlijke foto’s, werkdocumenten of andere voor jou belangrijke bestanden. Het kan zijn dat de bestanden letterlijk verdwenen zijn of dat deze opp een beschadigde computer of harde schijf staan.

Als het gaat om een harde schijf met kuren, dan kan je via data recovery mogelijk nog aan je bestanden komen. Beter is het echter als je gebruik hebt gemaakt van een online back-up via de cloud, dan kan je altijd bij je bestanden.

Hoe kan je adverteren op YouTube?

Wie regelmatig YouTube filmpjes kijkt weet dat veel video’s voorgegaan worden door een korte advertentie. Deze youtube advertenties zijn voor bedrijven zeer interessant omdat video content een relatief hoge kwaliteit heeft en ook nog eens goed werkt. Adverteren op YouTube is steeds belangrijker omdat Youtube een steeds groter publiek krijgt. In dit artikel lees je meer over het adverteren op Youtube.

Op YouTube adverteren: wie kan je helpen?

Wil je je serieus bezig houden met adverteren op Youtube? Dan kun je het best samenwerken met een expert. Want die heeft alle kennis en ervaring om een succesvolle campagne op te zetten waarmee je jouw doelstelling(en) kunt halen. Door gebruik te maken van die kennis is het adverteren via Youtube een stuk gemakkelijker te realiseren. Uiteindelijk moet het meer geld opleveren dan het kost en dat bereik je alleen als je voor maximaal resultaat gaat.

Youtube advertenties afstemmen op de doelgroep

Een goede advertentie moet aan specifieke voorwaarden voldoen. Je moet voor jezelf bijvoorbeeld goed weten wie je doelgroep is en hoe je die het beste kunt aanspreken. Een advertentie voor 15 jarigen ziet er natuurlijk heel anders uit dan een advertentie voor 50 plussers. Niet alleen het taalgebruik, maar ook de vormgeving van de advertentie zelf. Jongeren kijken graag naar vlot bewegend beeld terwijl oudere mensen het liever iets rustiger gepresenteerd krijgen.  Je expert kan je hier meer over vertellen zodat je de beste resultaten boekt met YouTube advertenties. Stel altijd vragen, zodat je er zelf ook nog iets van leert. Die kennis kan heel waardevol zijn voor de toekomst.

Producten vergelijken op Youtube

Youtube is niet alleen een perfecte plek om van alles te leren met de vele ‘how to’ video’s. Omdat er zoveel mensen op zitten die de gekste dingen filmen, kun je er werkelijk alles vinden. Het is niet voor niets het 2e grootste zoekplatform van de wereld naast Google.

Mensen filmen tegenwoordig werkelijk van alles. Van the beruchte unboxing video’s waarin mensen laten zien hoe ze de meestuiteenlopende producten uitpakken. En je zelfs goed kunt zien hoe deze producten ingepakt zijn.

Als dat al hot en happening is. Dna kun je je voorstellen hoeveel product reviews er te vinden zijn. Daarmee is Youtube misschien nog wel beter om een product te reviewen en te vergelijken dan elke andere website.

Producten vergelijken

Het mooie van Youtube video’s waarin producten gereviewed worden, is dat je goed kan zien hoe iets werkt. Je kunt beter inschatten hoe groot iets is, hoe zwaar het is en of het iets voor jou is. Dit komt omdat het door echte mensen wordt gebruikt die het product live in de video aan je demonstreren. Je kunt zoeken op onderwerpen of nog specifieker en werkelijk alles op deze manier vinden.

Daarbij komt kijken dat het voor 99% mensen zijn die een product echt reviewen en niet alleen maar proberen te verkopen. Wanneer je reviews op websites leest. Dan weet je vrijwel nooit direct of het onderdeel van de marketing strategie is en het een betaalde review is. Bij Youtube gebeuren deze vormen van marketing ook. Dek maar aan de vele influencer. Bekende vloggers die een product promoten. Deze worden duidelijk betaald om het product aan te prijzen.

Maar de honderden Youtube vloggers die nog niet zoveel abonnees hebben doen dit niet. Ze hebben hier (nog) geen baat bij, omdat ze (nog) niet interessant zijn voor de grote bedrijven. Daarnaast bereik je met oprechtheid in je video meer mensen en krijg je meer abonnees.

Werkelijk alles is te koop

Met te koop bedoel ik niet direct dat je alles kunt kopen op Youtube. Het is tenslotte een gratis platform waar je video’s kunt bekijken. Wat ik wel bedoel is dat je werkelijk alles kunt vinden op Youtube. Over elk onderwerp is zijn er tal van video’s gemaakt. Of dat een product review is. Een auto die wordt getest. Hoe je een bepaald recept maakt of hoe je Piano of Viool speelt. Echt werkelijk alles in aanwezig.

Ideaal voor minder populaire producten

Er zijn genoeg producten te vinden waar niet zoveel websites in zijn. Dit omdat er gewoonweg minder vraag naar is. Neem als voorbeeld ‘kluizen’ Een kluis is niet voor iedereen weggelegd en daarom kun je zo ook niet overal kopen. Meestal worden kluizen alleen gekocht door mensen die spullen met veel waarde, geld, aandelen, obligaties etc goed willen opbergen. Mensen met veel geld dus. Ook sieraden en wapens zijn items die je beter in een kluis kunt bewaren. Ze zijn er dan ook in vele soorten en maten. Ondanks dat zit er niet op iedere hoek van de straat een kluizenwinkel en is het testen, bekijken van een kluis lastiger dan het kopen van een nieuwe televisie of zelfs een nieuwe auto.

Hier is Youtube juist er geschikt voor. Voordat je vel geld aan een kluis gaat uitgeven wil je natuurlijk zien hoe die werkt, wat de functies zijn. hoe hij er van binnen uitziet of hij makkelijk in gebruik is en of je deze goed kunt bevestigen.

Ga daarom eerst op zoek naar kluizen die je interesse wekken. Dit kun je doen op https://www.kluis-kopen.nl/. Vervolgens zoek je de kluis van je interesse op Youtube op waar mensen een review van hebben gemaakt. Aan de hand van een echt filmpje waarin je de kluis werkend kunt zien. Kun je veel beter beoordelen of het een geschikte kluis voor jou is.

Hiermee voorkom je onnodig reizen en bespaar je veel tijd met het vinden van de perfecte kluis.

Dit geld natuurlijk voor elk product. Ook het bekijken van reviews over TV’s Radio’s Gameconsoles, Boten, Vakanties en al het andere bespaard je veel tijd en geld. Vervolgens ga je opzoek naar een leuke aanbieding voor het product en dan hoef je je product alleen nog maar te bestellen en weet je zeker dat je een goed product hebt gekocht.

AlmightyZ

AlmightyZ is Georgian rapper, This is one of his latest singles From The Mixtape called “Civil Disobedience” – The Mixtape Should be officially dropping in may, however the date is not completely set for the release.
Main Source you can reach AlmightyZ is his YouTube channel, if you want to just say Hi, or collab if you like his style, you can find him by searching AlmightyZ.
You can Also Find his music on various blogs such as thisis50.com, Civil disobidiece matches the patterns of the normal mixtapes including everything moral songs, sad songs, happy songs, banger songs, and psychopathic songs, the main platform or DAW that he uses is Logic pro x, one of the key features of this mixtape is that everything in the mixtape will be from stock plugins except drums.
“It would be great if you can check out the channel, cause I work hard for it, days and days trying to improve and build my name it makes me happy to see one person like my music and enjoy, cause it gives me the motivation to do more.”
In Conclusion, new rapper , trying the scene , if you have time check him out and leave a feedback , it is very valuable what did you liked and what you did not and so on so forth.
As well as enjoy of course and have fun, cause that’s the main point of life don’t you agree?
Anyways thanks for reading so far if you did and see you on the channel .

Youtube- AlmightyZ
Twitter- AlmightyZ1

Voor- en nadelen van Youtube views kopen

Wat zijn de voor- en nadelen van Youtube vieuws kopen? Dat geven we je in dit artikel aan. Lees dus snel verder!

Youtube is na Google de grootste zoekmachine van de wereld. Iedereen die zich op een audiovisuele manier wilt uiten is actief op dit medium, zoals artiesten, vloggers, gamers, streamers, recensenten, educators et cetera. Het succes van Youtube is iedereen bekend met miljoen video’s en kanalen. Zo zijn er tal van succesverhalen bekend van artiesten die bekend zijn geworden en hun werk van Youtube hebben kunnen maken. Dit is echter alleen mogelijk met een groot publiek. Om een groot bereik en dus hoge advertentie inkomsten te behalen moet je een grote fanclub opbouwen. Je wilt immers dat je dagelijks veel views hebt die de advertenties zien en er op kunnen klikken waardoor je als kanaalbeheerder betaald kan worden.

Voordelen van views kopen

  • Meer views voor je video
  • Meer subscribers voor je kanaal
  • Meer reacties op je videos
  • Meer advertentie inkomsten

Nadelen van views kopen (bij een slechte partij)

  • Views kennen lage engagement
  • Kijkers worden geen subscriber
  • Weinig likes tot gevolg
  • Geen reacties op je videos

Hoe behaal je het gewenste resultaat (dus meer views en advertentie inkomsten?

Het is belangrijk om te kiezen voor een partij die kwalitatieve views, subscribers e.d. in te kopen. Dat kan alleen als je vertrouwen hebt en een goede band kan opbouwen met een bedrijf dat toegang heeft tot echte Youtube kijkers. Die interesse hebbben in jouw kanaal en tone of voice. Kijk eens bij Youtubeviews.nl voor een goede service.